Ilma on kauniin keväinen. Pidän siitä. En ikinä oo ollu mikään talvi- ja lumi-ihminen, vaan nautin auringosta ja vihreästä luonnosta vaikkei sitä paljon kaupungissa olekaan. Kevät tullut aikaisemmin kun normaalisti, mua ei haittaa lainkaan! Toivon vaan että tulisi lämmin kesä.

 

Olo ollut normaali, joskin välillä edelleen ahdistaa aika kovasti ja saatan saada paniikkikohtauksia - oikeastaan ne on nykyään säikähdyskohtauksia. Säpsähdän, tunnen kuinka adrenaliini virtaa, sydän hakkaa miljoonaa ja kurkkua kuristaa, olo on kamala ja sit se lievenee pois.

En muista kirjoitinko aiemmin siitä kun en ole ahdistukseeni saanut mitään apua, niin otin ohjat takaisin oiin käsiini. En aio olla enää terveydenhuollon pompoteltavana ja odotella apua siihen vaikeimpaan vaivaan joka aiheuttaa sitten kaikkea muutakin. Oon kyllästyny siihen miten nykyään hoidetaan ainoastaan oireita, ei itse ongelmaa. Joten, alotin treenaamisen. 4-5pv/vk kunnon näännytys treenit kotona ja kroppa kesäkuntoon. 3vk aikana oon saanu jo oikeasti näkyviä tuloksia ja oon hyvin yllättyny siitä! Positiivisesti!

Oon aina ollu liikuntaa vastaan koska yleensä se tuottaa niin suurta kipua ja tuskaa, saa mut jopa aggressiiviseks. No, nyt menen omaan tahtiin. Ei oo juurikaan ollu lihaskipuja vaikka aika kovat treenit vedänkin. En käy salilla vaan pyysin miestäni hakemaan mulle treenimaton, käsipainot ja kuminauhan. Mahdollisesti muutakin härpäkettä on tulossa. Ahdistuskohtaukset on vähentyny huomattavasti, säikähdyksiäkään ei enää kovin usein tule. Mieli on selkeä ja tietoisuus itsestä vaan kasvaa. Tunnen ja hallitsen kroppani paremmin. Eikä hävetä enää niin paljon! Oon jääny koukkuun :D Maailman paras riippuvuus.

Mielialat ei heilu enää juurikaan, mitä nyt kerran kuukaudessa ollaan lievästi kärttyisempiä, mut se on taas pois mun käsistä, en voi hormonitoiminnalleni mitään! Syön enemmän ja järkevämpää ruokaa, herkut vähentyny paljonkin. En silti kiellä niitä todellakaan.

 

Suosittelen treenaamista kaikille muillekin! Kun tarpeeksi ahdistaa, olo on miltei mahdoton, paras keino päästä siitä eroon on oman kehon luonnollinen huume jota vapautuu liikkuessa. Mulla auttaa aggressiiviseen oloon näännyksiin treenaaminen. Kun väsytän itseni, en jaksa enää olla kiukkuinen ja ahdistunut. Keho vapauttaa hyvän olon hormoneja ja tulokset miellyttää silmää. Kannattaa edes kokeilla, mut järkevästi ;)